Logo
Pomôžeme Vám.
(Po-Pia, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
09.08.2021

Zmäkčovač vody | Prečo je dôležitý pravidelný servis?

Prečo si na údržbu vodných filtrov najímať profesionálov?

Ako nastaviť zmäkčovač vody, aby bol čo najúspornejší ?

zmakcovac vody pravidelny servis

    Pri inštalácii zmäkčovacích zariadení odborníkom sa nastaví riadiaci ventil tak, aby bolo zariadenie čo najúspornejšie v spotrebe vody a soli na regeneráciu. Pri tom sa nastaví kapacita zariadenia, čo sa vypočíta na základe tvrdosti vody a množstva katexu (zmäkčovacej hmoty). Okrem toho je potrebné nastaviť aj čas dopúšťania vody do nádoby na soľ, aby množstvo vody bolo dostatočné na účinnú regeneráciu katexu, ale aby jej nebolo priveľa, aby sa zbytočne nemíňala.

 

Optimálnu hladinu v prípade zmäkčovacích zariadení značky Hydrosoft označujeme čiarou na ochrannom tubuse.

 

Dobre vedieť !

Hľadina vody...

     Časom sa hľadina vody môže zmeniť, buď stúpa a míňa zbytočne veľa soli - vo väčšom množstve vody sa rozpustí viac soli. Alebo v opačnom prípade sa tento objem môže aj znížiť, v tom prípade nebude regenerácia dostatočne efektívna.

Kolísavý tlak vody...

     Tento jav môže vyvolať napríklad kolísavý tlak vody - v noci je tlak vody vo verejných rozvodoch  vyššií, a cez deň nižšií, alebo taktiež môže byť spôsobený zúžením cestičiek vody - v hlave, v hadici, či v nasávacom ventile vytvorením povlaku na povrchu.

Neúčinný predfilter...

     Môže sa stať, že mechanický predfilter nie je účinný, buď sa nečistí, nemení sa pravidelne filtračná vložka, alebo jednoducho nie je dostatočne jemná filtrácia na zachytenie všetkých nečistôt. To nemusí byť každopádne chyba filtra, ale môže to byť spôsobené spomínanou jemnosťou nečistoty.

Zanášanie vodomera...

    Presne tento jav môže spôsobiť aj zanášanie vodomernej vrtuľky, pomocou ktorej ventil sleduje kapacitu do regenerácie. Ak vrtuľka z nejakého dôvodu nesignalizuje prietok, je zaseknutá, alebo zanesená, regenerácia nebude prebiehať včas a zariadenie bude dávať neupravenú, tvrdú vodu. Pri ročných servisoch sa to kontroluje, v prípade potreby sa vyčistí, alebo sa vymení.

Nečistoty v živici...

    Prienik nečistôt môže mať vplyv aj na účinnosť katexu, preto odporúčame aspoň ročne vykonať dezinfekciu živice, tým oživíme hmotu tak, aby tieto nečistoty boli z jej povrchu odstránené a kontakt s vodou bol čo najlepšií, tým pádom môže efektívne prebehnúť aj iónová výmena - zmäkčenie vody.

 

"Ročný servis je základom efektívneho fungovania..."

 

Čo obsahuje ročný servis zmäkčovača vody ? 

Bežný ročný servis obsahuje nasledovné úkony:

- Dezinfekcia katexu

- Kontrola vodomernej vrtuľky

- Kontrola hladiny vody v solanke

- Kontrola, poprípade prečistenie hadíc a jemných častíc zariadenia

- Vyčistenie mechanického predfiltra

- Kontrola, v prípade potreby doladenie nastavení v riadiacej hlave

- Kontrola tvrdosti vody na vstupe a po úprave

 

Aké sú náklady servisu zmäkčovača vody ?

     Priemerné náklady servisu bežného zmäkčovača v domácnosti sa pohybujú okolo 80-100 euro + výjazd + dezinfekčný roztok + potrebné diely, ktoré sa menia v prípade potreby. Jeden servis, ktorý je poctivo prevedený, trvá minimálne asi 2 hodiny, kým sa všetky kroky regenerácie odkontrolujú a prečistia sa potrebné diely, poprípade sa vymenia. 
     Po dlhšej dobe, spravidla po 10 rokoch katex svoju účinnosť stratí. To je tá doba, po ktorej sa odporúča iontomeničovú živicu vymeniť, v čom Vám taktiež môžeme pomôcť. Cena katexu sa pohybuje okolo 3-4 eur na liter. 

Akú firmu si vybrať na vykonanie servisu?

    Je dôležité, aby firma, ktorá vykonáva servis, brala zodpovednosť za prevedenú prácu, vykonané úkony potvrdila klientovi napríklad kontrolou tvrdosti vody, poprípade odôvodnením výmeny istých dielov, aby aj zákazník sám videl, prečo bolo potrebné vykonať servis. 

    Našim prvoradým cieľom je zanechať pozitívny dojem našej spoločnosti (Danum s.r.o.) vďaka poctivej práci, poskytnutím odbornej služby za konkurencieschopné ceny a dvíhaním telefónov v prípade nutnej potreby.


V prípade záujmu o naše služby nás neváhajte kontaktovať.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
Kde nás nájdete

Bottova ul. 2899/
945 01 Komárno

Kontakty
Zákaznícka podpora
Zákaznícka podpora
(Po-Pia, 8-16 hod.)
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk